Літній університет: філологічний факультет
ПОНЕДІЛОК, 11 ЧЕРВНЯ
Після знайомства з біофаком учні рушили до ректорату, де їх уже чекали проректор Ігор Король та представники філфаку. Одразу почали невимушену розмову: слухачі Літнього університету зізналися, що не хотіли б припиняти знайомство з вишем, тому проректор Ігор Король запропонував продовжити його ще на 5 з половиною років, але вже на конкретному факультеті. Відтак представив лекторів заходу – двох заступників декана філологічного факультету – викладача кафедри української літератури Олега Хававчака та заступника редактора Медіацентру, викладача кафедри журналістики Віталія Завадяка.
Загальне знайомство Олег Анатолійович почав з простого питання «Що ж таке філфак?», одразу захопивши увагу учнів. Звучали різноманітні відповіді, деякі з яких відповідали дійсності, як-от: реклама, література, комунікація. Насправді філологічний факультет – один з п’яти найстарших у виші, який складається з кафедр української мови, української літератури, словацької філології, слов’янської філології та світової літератури, журналістики.
«Комунікація – саме те, що вам буде потрібне протягом усього життя, адже жити поза соціумом людина не може. Тому перейдімо власне до кафедри журналістики, яка готує молодих людей за двома спеціалізаціями –«Журналістика» і «Реклама та зв’язки з громадськістю». Несвідомо ми щодня рекламуємо себе. На якому рівні це відбувається? Що ви очікуєте від сьогоднішнього майстер-класу?» – знову звернувся до десятикласників Олег Хававчак, демонструючи важливість комунікації та вміння висловлювати свої думки.
Докладніше про власне рекламу учням розповів Віталій Завадяк, який зізнався, що на ній він уже собаку з’їв. «На філологічному факультеті я є технічним виконавцем чи не всіх творчих проектів. Також я викладач кафедри журналістики, тому вчу таких, як ви, як робити рекламу, пояснюю, для чого вона потрібна. Я довго думав, як би вас по-справжньому занурити у світ реклами, у якому я тепер, можна сказати, живу. Протягом часу, який я проводжу в Медіацентрі – інформаційному підрозділі нашого університету, – я займаюся переважно відео. Тому поговорімо про те, що потрібно для створення якісного рекламного відеопродукту».
Виникало чимало питань, які стосувалися організаційних та технічних аспектів роботи, учні з ентузіазмом спілкувалися з викладачем, виявляли інтерес до, на перший погляд, легкої справи. Щоб зацікавити учнів ще більше, Віталій Іванович показав ролик, створений до 70-річчя УжНУ, проте вже під новим для них кутом: дивилися не просто рекламу вишу, а дізнавалися, як створювалося відео, всі етапи його формування, протягом якого часу та скільки сил було витрачено. Далі переглянули ролик «УжНУ – відкритий до світу», у якому протягом 85 секунд розкрили й показали, спеціалісти яких професій закінчують виш, та студентів-іноземців, які вже пристосувалися й полюбили наш університет.
Та найцікавішим завданням для учнів було створення власної реклами. Протягом 5 хвилин вони мали придумати коротку характеристику себе як особистості, потім, працюючи в парах, знаходили можливості візуалізувати ту чи ту рису партнера, а найголовніше – відзняти потрібний момент з потрібного ракурсу. Настільки захопилися виконанням цього завдання, що не помітили плину часу. І коли майстер-клас добіг кінця, учні засмучено зітхнули – їм хотілося й далі практикуватися у представленій сфері.
Насамкінець Віталій Завадяк подякував усім присутнім за увагу й інтерес до майстер-класу та філологічного факультету загалом.
Тетяна Проданець, Вікторія Кенідра,
фото авторок та Віталія Завадяка