Кафедра загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Коло наукових інтересів професорсько-викладацького складу кафедри охоплює різні галузі педагогічної науки, з-поміж яких історія педагогіки, педагогічна психологія, лінгводидактика, вікова, корекційна, соціальна педагогіка, педагогіка сім’ї та ін. Значна увага приділяється дослідженням в галузі професійної педагогіки, зокрема питанням, що стосуються дидактики загальноосвітньої та вищої школи, теорії виховання, теорії управління освітніми закладами.

Наукові дослідження викладачів, тематика дисертаційних досліджень аспірантів кафедри і розробка науково-дослідницьких завдань для студентів-магістрів спеціальності «Магістр педагогіки, викладач вищої школи» поєднані виконанням комплексної кафедральної наукової теми «Теорія і практика становлення та розвитку системи освіти, навчання і виховання в загальноєвропейському контексті». Відповідно до зазначеної теми членами кафедри визначені такі напрями досліджень:

  • зарубіжний досвід підготовки фахівців соціально-педагогічної сфери (професор Козубовська І.В.);
  • теорія і практика застосування навчальних завдань (професор Староста В.І.);
  • особистісно-професійне становлення студентів у педагогічному процесі вищого навчального закладу (доцент Кухта М.І.);
  • формування компетентності дидактичного менеджменту у майбутніх педагогів (доцент Опачко М.В.);
  • міжнародна взаємодія в освіті (доцент Розлуцька Г.М.);
  • освіта Закарпаття: інноваційність як характерна ознака процесу розвитку у загальноєвропейському контексті (доцент Туряниця В.В.);
  • методологічні та наукові підходи у професійній підготовці педагога вищої школи (доцент Попадич О.О.);
  • соціально-психологічний супровід формування асертивної поведінки студентів вищих навчальних закладів (доцент Марчук Л.М.);
  • розвиток шкільництва та мовно-літературної освіти на Закарпатті (ХІХ – ХХст.) (доцент Маляр Л.В.);
  • моральне виховання учнівської та студентської молоді: історичний аспект (ст. викладач Ваколя З.М.);
  • етнічні групи Закарпаття (викладач Васьків С.Т.)

         Упродовж останніх п’яти років кафедрою опубліковано більше 300 статей у фахових виданнях, в тому числі й закордонних, видано 14 монографій, 55 навчальних посібників, які використовуються в професійній підготовці фахівців різних спеціальностей вищих закладів освіти України і зарубіжжя:

  1. Козубовська І.В. Актуальні питання соціології і соціальної роботи та професійної підготовки фахівців [монографія]/За ред.І.В.Козубовської, Ф.Ф.Шандора. – Ужгород: ТОВ «РІК-У», 2016. – 312 с.
  2. Козубовська І.В. Підготовка майбутніх соціальних працівників США до міжкультурної взаємодії у професійній діяльності: монографія/І.В.Козубовська, О.О.Байбакова, С.З.Шпеник. – Ужгород: ПП «АУТДОР-ШАРК», 2016.–210 с.
  3. Медико-соціальна робота: теорія і практика: монографія за ред. Г.М.Попович / [Д.В.Данко, І.В.Козубовська, Г.М.Попович та ін.]. – Ужгород:  вид-во «Шарк», 2014. – 236 с.
  4. Козубовська І.В. Підготовка майбутніх соціальних працівників до профілактики девіантної поведінки неповнолітніх у процесі волонтерської практики: монографія.– Ужгород: ПП «Бреза», 2013. – 232 с.
  5. Козубовська І.В. Трансформаційні процеси в системі вищої освіти США: монографія / І.В.Козубовська, О.Я.Стойка. – Ужгород, 2014. – 230 с.
  6. Козубовська І.В. Історико-педагогічні аспекти розвитку вищої освіти в США (кінець ХХ початок ХХІ ст.): монографія / І.В.Козубовська, Л.Ю.Сідун, О.Я.Стойка. – Ужгород, 2015. – 210 с.
  7. Опачко М.В. Дидактичний менеджмент у підготовці сучасного вчителя фізики: монографія / М.В.Опачко. – Ужгород: Інвазор, 2016. – 287 с.\
  8. Дацків І.Є. Становлення і розвиток професійної освіти в Закарпатті (1919 –1939 рр.): монографія / І.Є.Дацків, Г.М.Розлуцька. – Ужгород: вид-во УжНУ «Говерла», 2015. – 184 с.
  9. Опачко М.В. Основи дидактичного менеджменту. Частина 2: Організація та управління у методичній підготовці майбутнього вчителя. Навчально-методичний посібник/М.В.Опачко. – Ужгород: Видавництво «Інвазор», 2014. – 114 с.
  10. Розлуцька Г.М. Вища освіта України і Болонський процес: навчально-методичний посібник для самостійної роботи студентів напряму «Науки про освіту», спеціальності 8.18010021 «Педагогіка вищої школи» / [авт. – уклад.: Г.М. Розлуцька]. – Ужгород: вид-во УжНУ «Говерла», 2016.– 168 с.
  11. Самостійна робота студентів з курсу «Педагогіка». Навчально-методичний посібник / В.І.Староста, М.І.Кухта, Л.В.Маляр. – Ужгород: вид-во УжНУ «Говерла», 2012. – 132 с.
  12. Самостійна робота студентів з курсу «Педагогіка і психологія вищої школи». Навчально-методичний посібник / В.І.Староста, О.Ф.Яцина. – Ужгород: вид-во УжНУ «Говерла», 2013. – 132 с.
  13. Староста В.І. Тестовий контроль психолого-педагогічної підготовки магістрів та аспірантів: навчальний посібник / В.І. Староста. – Ужгород: вид-во УжНУ «Говерла», 2017. – 100 с.

         За останніх п’ять років успішно захистили кандидатські дисертації  працівники кафедри Ваколя З.М., Марчук Л.М., Попадич О.О., Шикітка Г.М.

Відповідальний за інформацію: Козубовська Ірина Василівна
Дата оновлення сторінки: 27.02.2019